<< zpět
D. Marketingový plán
- dlouhodobé cíle
- strategie dosažení cílů
Popište dlouhodobé cíle v rozvoji vaší farmy a jakým způsobem tohoto rozvoje chcete dosáhnout.
Využijté výsledky průzkumu trhu, vývoje v oboru a SWOT analýzy:
- Analyzujte „Ohrožení“ a snažte se o identifikaci skutečných možných dopadů pro fungování firmy a jejich eliminaci. Dlouhodobě přehlížet nebo podceňovat a neřešit tato ohrožení je totéž, jako být v nečinnosti při poškozování základů domů vlivem nežádoucích, ale ovlivnitelných vlivů. Když se ale základy poškodí, dům se může zřítit...
- Rovněž je potřeba soustředit se na eliminaci „Slabých stránek“. Nedopustit, aby se přeměnily v „Ohrožení“ a začaly tak poškozovat „základy domu“! Naopak důsledným řešením identifikovaných „Slabých stránek“ může firma získat výhody a přeměnit je ve své „Silné stránky“.
- „Silné stránky“ firma musí kultivovat, ošetřovat, chránit si je. Maximalizovat a rozšiřovat. Tvoří totiž ono „jádro“, díky kterému firma funguje!
- Eliminuje-li firma svá Ohrožení, koncepčně řeší Slabé stránky a kultivuje Silné stránky, potom může efektivně realizovat Příležitosti. Jakýkoliv opačný postup je riskantní a nebezpečný! Je velkou chybou snažit se o realizaci identifikovaných Příležitostí bez eliminace Ohrožení a Slabých stránek.
<< zpět