Událostmi řízené programy ------------------------- interaktivní programy - podněty od uživatele Primitivní přístup: begin Konec:=false; while not Konec do begin SejmiKlavesu(k); case k of k1: p1; k2: p2; ... kk: Konec:=true else {reakce na chybu} end; end; end. Událost: záznam obsahující původce události, parametry, fronta, obsluha aktivními objekty, každý objekt má speciální metodu. Asynchronní programování Objektové knihovny a vývojová prostředí --------------------------------------- Souhrn objektů v modulech; systémy objektů jsou odvozeny od univerzálního předchůdce, stromová struktura, komponenty Abstraktní metody Dvoucestné nástroje Vývojová prostředí: Delphi, Kylix, Lazarus... Interaktivní návrh projektu, programování reakcí na události, ladicí systém, objektový inspektor, ... Objektové knihovny ------------------ Polymorfismus -- možnost naprogramování procedury, která pracuje s objekty, jejichž život ještě nezačal Objektová knihovna -- systém polymorfních objektů a polymorfních procedur, které předpokládají využití v uživatelských objektech. Výbava: - uživatelské rozhraní - základní datové struktury Vývojové nástroje ----------------- Systém postavený na objektové knihovně s dalšími pomůckami: - dvoucestný nástroj (vizuální podoba + zdrojový text) - debugger - objektový inspektor - editor textu... RAD - Rapid Application Development Událostmi řízené programy ------------------------- Klasický imperativní program -- sekvenční provádění příkazů Událostmi řízený program není prováděn sekvenčně, ale na základě výskytu událostí ve frontě.