Minimální systémové a technické požadavky počítače:
K plnému využití
tohoto programu potřebujete počítač s CD mechanikou s rozlišením nejméně 800x600 v 64
tisících barvách, nainstalovaný www prohlížeč Internet Explorer (IE) verze min.
5.0 na libovolném MS operačním systému (volně stažitelný z internetu).
Předpoklad plného využití výukového hypertextu je připojení na internet.
Použijete-li např. prohlížeč Netscape Navigator, nemusí být některá aktivní
grafika správně zobrazována.
Aplikace je v jazyce českém.
Pokyny pro manipulaci v hyper-textu:
Pohyb v hypertextu se provádí pomocí aktivních tlačítek. Ve vytvořené hierarchii h-textu se nachází dvě roviny strukturované do navigační dvojlišty: horní lišta obsahuje hlavní témata (Úvod do genetiky; Klasická genetika; Molekulární genetika; Genetika populací), odskok na hlavní Home, genetický výkladový slovník a spodní lišta odkazuje na podtémata. Jsou-li podtémata rozvinuta do více stránek, lze se mezi nimi pohybovat pomocí šipek (směrovníků). Genetický slovník se vždy otevírá do samostatného okna. Každou stránku si pak můžete vytisknout.
Pohyb pomocí tlačítek IE: (pouze o jednu stránku dopředu či dozadu)
Cílená navigace pomocí navigační lišty, která je vždy viditelná na vrcholu stránky, popřípadě do úrovní jednotlivých podtémat se lze rychle přemístit pomocí rozcestníků, umístěných na počátku (home) hlavních témat. |
Velmi jednoduchý a na první pohled zřejmý prvek navigace je tématická barva, která ovládá barevné schéma daného tématu. Uživatel má tak kdykoliv představu, v kterém tématickém celku se právě pohybuje.
žlutá | Úvod do genetiky |
zelená | Klasická genetika |
modrá | Molekulární genetika |
červená | Genetika populací |
Dalším informačním prvkem jsou ikony oznamující o typu důležité části textu:
- klíčová slova; ikona označuje pojmový obsah tématického celku | |
- otazník; ikona označuje problémové otázky | |
- vykřičník; ikona označuje důležitou informaci nebo definici | |
- souhrn; ikona označuje závěr či souhrn tématického celku |
Pokyny pro uživatele:
Obecně mezi jednotlivými kapitolami lze libovolně procházet pomocí hypertextových odskoků a tak si vytvářet vlastní cestu výuky. Systém navigace je navržen tak, aby byl uživatel kdykoliv informován o tom, kde se nachází a kam se ještě může vydat.
V rámci jednotlivých tématických celků jsou zařazeny kontrolní otázky shrnující znalosti popř. problémové otázky vedoucí k hledání dalších zdrojů informací, aby student získal širší souvislosti.
© 2006 TGU