Důležité odkazy:
|
Hlavní vystoupení (s. 6)
- Kučerová, S. Dítě v soustavě hodnot současného člověka (s. 7)
- Cipro, M. Děti a dospělí (s. 15)
- Haškovec, J. O pedagogickém smyslu Úmluvy o právech dítěte (s. 25)
- Michalík, J. Právní vědomí žáků – nutný předpoklad naplňování Úmluvy o právech dítěte (s. 35)
I. Škola v duchu Úmluvy o právech dítěte (s. 42)
- Závěry ze sekce (s. 43)
- Vacek, P. Školní řády a práva žáků (s. 44)
- Nowak, A. Práva postiženého dítěte a problémy spojené s jejich dodržováním v Polsku na prahu 21. století (s. 50)
- Balvín, J. Ke specifikům prosazování práva romského dítěte v minulé, současné i budoucí škole (s. 54)
- Šturma, J. Participace dítěte při sebeutváření jako právo a pedagogický princip (s. 62)
- Ondrejkovič, P. Problémy školskej socializácie a krízy identity detí a mládeže (s. 65)
- Hofbauer, B. Zamyšlení nad Úmluvou o právech dítěte (Smysl a dosah, způsoby realizace a interdisciplinární přístup k ní) (s. 78)
- Krejčová, V. Dětská práva a jejich naplňování v programu
„Začít spolu“ (s. 86)
- Zlatník, J. Právo dítěte na vzdělání se realizuje jednostranně (s. 90)
- Havelka, P. Žák jako partner učitele ve výuce (s. 93)
- Sláviková, Z. Humanizačné aspekty edukácie dieťaťa a koncepcia integratívnej a polyestetickej výchovy (s. 96)
- Čuda, L. Několik poznámek k mravní a etické výchově (s. 100)
- Kocurová, M. Školní šikana jako porucha sociálních vztahů ve třídě (s. 104)
- Čábalová, D. Přehled a analýza dětských starostí na 1. stupni ZŠ (s. 112)
- Novotný, P. Středoškolský student ve školní třídě (s. 118)
- Šrámek, R., Linhartová, D. Míra pomoci třídního učitele žákovi střední školy (s. 121)
- Linhartová, D., Šrámek, R. Míra úzkosti žáků středních škol (s. 123)
- Franiok, P. Vyrovnávání příležitostí pro zdravotně postižené děti (s. 125)
- Švarcová, I. Integrace žáků se zdravotním postižením (s. 128)
- Knausová, I. Problémy integrace tělesně postiženého dítěte do základního vzdělávání z pohledu konkrétní zkušenosti (s. 136)
- Horská, M. Osobní asistence u těžce zdravotně postižených dětí – zařazení do běžného života (s. 138)
- Seidlová, B., Vala, J. Dyslexie a výpočetní technika v podmínkách zvláštní školy (s. 143)
- Bednaříková, M. Výchova k toleranci – poznatky ze zvláštní školy (s. 154)
II. Děti v dnešní rodině (s. 158)
- Závěry ze sekce (s. 159)
- Potočárová, M. Výchovné postoje rodičov – predpoklad zmysluplnej rodinnej výchovy a naplnených práv detí v rodine (s. 160)
- Rozum, Z. Některé předpoklady k naplňování výchovné funkce rodiny (s. 165)
- Wolf, J. Co dítě potřebuje nejvíce? (s. 170)
- Vašátková D., Faberová M. Pohled na dnešní vztahy rodiny a školy (s. 176)
- Ouředníková, P. Vztah dítě–rodina–škola (s. 181)
- Masariková, A., Masarik, P. Práva dieťaťa a ich realizácia v škole, v rodine a v náhradnej rodinnej výchove (s. 186)
- Knotová, D. Náhradní rodinná péče – SOS dětské vesničky (s. 193)
- Žbirková, V. Právo dieťaťa zdravo sa narodiť v odkaze J. Á. Komenského (s. 196)
- Balharová, J. Předčasná mateřství – jejich příčiny a důsledky v rodině (s. 200)
- Stašová, L. Děti v životní dráze českých žen (s. 206)
- Mišurcová, V. Předškolní výchova a UNESCO (s. 211)
- Tomanová, D. Právní vědomí rodičů předškolních dětí (s. 215)
- Jílková, O., Skálová, E. Percepce citového klimatu rodiny žáky 1. stupně základní školy (s. 219)
- Mühlpachr, P. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě – realita soudobé společnosti na přelomu tisíciletí (s. 225)
- Miňová, D. Prekročenie hraníc osobnosti dieťaťa v podobe týrania, zanedbávania a zneužívania (s. 230)
- Fuchsová, K. Intrafamiliárne násilie páchané na deťoch ako spoločenský problém (s. 236)
- Bakošová, Z. Sociálno pedagogická pomoc rodine týraných, zneužívaných a zanedbaných detí (s. 241)
III. Děti a mládež v průsečíku proměn současné společnosti (s. 250)
- Závěry ze sekce (s. 251)
- Kraus, B. Děti a mládež v proměnách společnosti (s. 252)
- Syrek, E. Propagace zdravého života z pohledu práv dítěte (s. 257)
- Gogová, A. K problematike zásad vychovávania (s. 260)
- Prokop, J. Hnutí za práva dítěte z pohledu antipedagogiky (s. 263)
- Spousta, V. Masová komunikační média a jejich funkce při utváření osobnosti dítěte (s. 272)
- Kročková, Š. Kumulatívny vplyv masmédií na deti a mládež (s. 276)
- Bůžek, A. Pozitivní vliv médií na utváření osobnosti dítěte (s. 280)
- Telcová, J. Nečinnost nebo neúčinnost státu ve vztahu k poskytování nepřiměřených informací dětem zejména prostřednictvím televizního vysílání agrese a reklamy (s. 284)
- Němec, J. Děti a virtuální realita na prahu tisíciletí (s. 288)
- Kratochvílová, E. Voľný čas detí z pohľadu dohovoru o právach dieťaťa (s. 291)
- Sobihardová, Ľ. Sociálno-pedagogické problémy voľného času detí a mládeže (s. 296)
- Neubauerová, R. Volnočasové aktivity dětí v Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia v Českých Budějovicích (s. 301)
- Kluiber, Z. Volný čas talentovaných studentů na fyziku (s. 304)
- Kukla, L., Kovařík, J. Úskalí životního stylu dětí a mládeže (s. 315)
- Ouroda, S., Kachlík, P., Šimůnek, J. K drogové prevenci na školách (s. 317)
- Černíková, V. Faktory ovlivňující naplnění výchovné funkce trestu odnětí svobody (s. 319)
- Zoubková, I. Ochrana dětí před kriminalitou na nich páchanou (s. 326)
|