Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 8–9, 1993
Důležité odkazy: Bohumír Blížkovský: O příčinách naší soudobé krize (s. 3)
Filozofie výchovy a obecná pedagogika (s. 13)
Stanislava Kučerová: Hodnotová dimenze výchovy a globální výzva (s. 13)
Hana Horká: Globální pojetí světa a výchovy (s. 24)
Vladislava Heřmanová: K některým aspektům svobody osobnosti (s. 28)
Pedagogická psychologie (s. 33)
Jan Beran: K aktuálním problémům (s. 33)
Alena Vališová: Asertivní styl komunikace a jednání ve škole (s. 35)
Školní pedagogika a problémy transformace (s. 39)
Bohumír Blížkovský: Počátky školské reformy v Československu po listopadu 1989 (s. 39)
Ladislav Hintnaus: Modernizace a individualizace vyučování na málotřídní škole (s. 43)
Božena Šupšáková: Elementárne písmo na základnej škole (s. 48)
Josef Musil: Škola jako architektonický prostor (s. 53)
Poznámka (Eva Opravilová) (s. 58)
Didaktika obecná a oborová (s. 59)
Dušan Jedinák: Smerom k motivácii štúdia matematiky (s. 59)
Simeon Romportl: Etologické pojetí předmětu mateřský jazyk (s. 69)
Hana Kořínková-Zárubová: Předpoklady pro studium a jejich utváření (s. 72)
Vlastimil Švec: Výchovně vzdělávací proces na vysokých školách (s. 77)
Jan Zlatník: Dvoustranný pedagogický systém (s. 85)
Danuše Procházková: Příprava učitele na vyučování (s. 87)
Sociální pedagogika (s. 89)
Zpráva ze sekce (Jiří Haškovec) (s. 89)
Libor Pecha: K vymezení sociální pedagogiky (s. 90)
Jiří Prokop: Formální a neformální řád a Hawthornský experiment (s. 93)
Mojmír Vážanský: Výchova v domovech a rodinách pěstounů v procesu evropské integrace (s. 97)
Jolana Hroncová: Príčiny kriminality mladistvých (s. 101)
Pedeutologie (s. 111)
Jiří Syrovátka: Scientismus v přípravě učitelů (s. 111)
Jaroslav Řezáč: K problému psychologické přípravy učitele (s. 116)
Marta Černotová: Príprava pre profesiu učiteľ otvorená (s. 120)
Libuše Podlahová: Současné chápání významu pedagogické praxe při přípravě učitelů (s. 127)
Milena Kurelová-Kratochvílová: Výchova studentů učitelství k tvořivosti (s. 130)
Miroslav Krystoň: Možnosti predprípravy žiakov na učiteľské povolanie (s. 136)
Beata Kosová: Názory a postoje učiteľov 1. st. ZŠ k podstate a procesu humanizácie výchovy a vzdelávania (s. 141)
Ján Špitka, Jozef Ihnacík: Učiteľ a odborné poradenské služby škole (s. 145)
Václav Bartoš: Dojde k renesanci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků? (s. 147)
Školská správa v teorii a praxi (s. 153)
František Štěpánek: Několik poznámek k účasti učitelů na správě (s. 153)
Václav Klapal: Jak dál – aneb jak pomáhat vedení škol? (s. 155)
Přílohy, projekty, dokumenty (s. 159)
Antonín Měšťan: Češi a Slováci jednali o spolupráci (s. 159)
Jarmila Skalková: Humanistický odkaz B. Suchodolského (s. 161)
Libor Pecha: Pedagogika a pedagogové III (s. 165)
Bronislav Pazdera: O stavu a budoucnosti vojenské pedagogiky (s. 172)
Učitelské vzdělávání v parlamentní komisi (s. 177)
K další edici Pedagogické orientace (s. 179)
Zpráva o činnosti brněnské pobočky ČPdS v roce 1993 (s. 180)
Knižní novinky (s. 181)
Pedagogická encyklopédia (s. 184)
Tomáš Hála: Další pomůcka pro vedoucí dětských táborů (s. 186)
Nová edice "DĚDICTVÍ KOMENSKÉHO" – odborná pomoc ke svépomoci (s. 187)
Na pomoc studujícím (s. 195)
Stanislava Kučerová: Filozoficko-historický přístup k otázkám výchovy (s. 195)
Autoři čísla (s. 203)
Errata (s. 204)