Důležité odkazy:
|
Nové mezinárodní obzory (s. 2)
B. Blížkovský: Nad příspěvky hostů (s. 2)
Filozofie výchovy a obecná pedagogika (s. 4)
Zpráva ze sekce (V. Heřmanová) (s. 4)
Jiří Syrovátka: O smyslu vzdělání pro přežití civilizace (s. 4)
Marie Řehořková: Výchova jako součást národní kultury (s. 11)
Dějiny pedagogiky a školství (s. 16)
Zpráva ze sekce (A. Holendová) (s. 16)
Růžena Váňová: Příhodovská reforma 30. let (s. 17)
Hana Vomáčková: Domácí tradice – inspirace obrodných snah dneška (s. 22)
Zenon Jasinski: Z tradice pedagogických sdružení v Polsku (s. 27)
Školní pedagogika a problémy transformace školství (s. 31)
Eliška Vencálková a kol.: Co s mateřinkami? (s. 31)
Miroslav Kořínek: K návrhu koncepce základní školy (s. 32)
Květoslava Santlerová: Modernizace výuky psaní a úprava tvarů písmen (s. 33)
Bohumíra Fabiánková: Prvouka a příprava učitelů 1. stupně ZŠ na její výuku (s. 39)
Vladimíra Neužilová: Působení výchovného poradce na základní škole (s. 43)
Oliva Řehulková, Evžen Řehulka: Psychohygiena u učitelů základních škol (s. 44)
Josef Kittler: Několik poznámek k postavení učitele v naší společnosti (s. 48)
Didaktika obecná a oborová (s. 56)
Zpráva ze sekce (Jaroslav Šturma) (s. 56)
Jaroslav Šturma: Didaktické myšlení jako učitelská způsobilost (s. 57)
Josef Halbych: Vztahy mezi vědním oborem a oborovou didaktikou (s. 59)
Chrudoš Vorlíček: Pedagogika a oborové didaktiky (s. 61)
Branislav Pupala: K problémom vzťahových súvislostí a sebapoňatia odborových didaktík (s. 64)
Simeon Romportl: K možnosti etologického pojetí předmětu mateřský jazyk (s. 67)
Karla Ondrášková: Český jazyk – vyučovací předmět a předmět vyučování (s. 73)
Josef Trna: Didaktika fyzika a psychologie (s. 77)
Rudolf Grepl: Didaktika matematiky na vysoké škole technické (s. 83)
Sociální pedagogika, výchova k hodnotám a pedagogika volného času (s. 87)
Jiří Haškovec: Předmět pedagogiky a pojetí sociální pedagogiky (s. 87)
Ladislav Hintnaus: Občanská výchova nebo nauka? (s. 94)
Blahoslav Kraus: Současná mládež a výchova (s. 98)
Věra Mišurcová: Právo rodičů na výchovu (s. 101)
Stanislav Střelec: Rodinná pedagogika jako specifická pedagogická disciplína (s. 106)
Mojmír Vážanský: Fenomén zážitku ve sféře volného času (s. 109)
Libor Pecha: Novinky z volnočasové výchovy v přírodě (s. 111)
Pedeutologie, nauka o učiteli. Problémy profesionalizace (s. 116)
Dušan Jedinák: Kolegom učiteľom (s. 116)
Dana Linhartová: Pedagogicko-psychologická příprava vysokoškolského učitele (s. 117)
Libuše Podlahová: Pedagogická praxe a učební plány učitelských fakult (s. 119)
Erika Mechlová: Tendence ve vzdělávání učitelů fyziky v zahraničí (s. 122)
Jaroslav Řezáč: Interakční cvičení jako součást psychologické přípravy učitele (s. 126)
Hana Horká: Ekologická příprava učitelů na pedagogické fakultě MU v Brně (s. 130)
Jan Beran: Důsledky zániku systému dalšího vzdělávání učitelů a ostatních pedagogických pracovníků po listopadu 1989 (s. 135)
Speciální pedagogika (s. 140)
Zpráva ze sekce (M. Černá) (s. 140)
Ludvík Edelsberger: Inspirující tradice české speciální pedagogiky a naše současnost (s. 140)
Petr Franiok: K integraci výchovy a vzdělávání postižených jedinců v naší společnosti (s. 145)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 149)
Dopis T. G. Masaryka zakladatelům Masarykovy akademie práce. Z ročenky MAP, 1924 vyhledal a připravil B. Staněk (s. 149)
Zdeněk Kalhous: K životnímu jubileu Františka Horáka (s. 150)
Drahomíra Holoušová: Medailon Libora Pechy (s. 152)
Singule F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Rec. J. Svobodová (s. 156)
Spousta, V.: Základní výchovné činnosti třídního učitele. Anotace (s. 157)
Veselá, Z.: Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Spisy FF MU 1993 (s. 157)
Nová edice – Dědictví Komenského (s. 158)
Tomáš Hála: Echo Latina (s. 159)
Tomáš Hála: Táborové hry (s. 160)
Adresář výboru České pedagogické společnosti (s. 162)
Autoři čísla (s. 164)
Zasláno (s. 165)
|