Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 5, 1992
Důležité odkazy: Jaroslav Krejčí: Evropský učitel. A kdo to je? (s. 3)
Evropa se integruje. A co my? (s. 14)
Věrni zůstaneme (s. 16)
Historia – magistra vitae (s. 19)
První sjezd čs. učitelstva (s. 19)
Viera Žbirková: Nestor slovenských matematikov, Jur Hronec – ctitel J. A. Komenského a pedagog (s. 20)
Za rekonstrukci a rehabilitaci pedagogiky (s. 26)
Stanislava Kučerová: Věda o výchově – filozofie – ideologie a politika (s. 26)
Alena Hrdličková: Z aktuálních problémů obecné pedagogiky (s. 36)
Vladimír Jůva: K rozšiřování předmětu pedagogiky (s. 37)
Stanislava Kučerová: Předmět a postavení současné pedagogiky (s. 39)
Problém výchovy je problém člověka a jeho hodnot (s. 43)
Lubomír Nový: Účtování s autobiografií (s. 43)
Stanislav Gabryš: Anatomie dobra (s. 44)
Blahoslav Kraus: Výchovné cíle pro dnešek a zítřek (s. 45)
Josef Mrhač: Cíl výchovy, J. A. Komenský a my (s. 46)
Zora Kozelská: Sociálně mravní výchova (s. 49)
Alena Schauerová: Děti a folklór (s. 51)
Jan Zlatník: Dvoustranný pedagogický systém (s. 52)
Myšlenky a stanoviska k oborovým didaktikám (pedagogikám) (s. 56)
Diskuse: F. Horák, Z. Kalhous, J. Trna, J. Budiš, E. Pachmann, V. Čapek (s. 56)
Akreditační komisi při vládě ČR (s. 59)
Výzva Rady pedagogických věd ČR k rozvíjení oborových didaktik a pedagogik přijatá na rozšířených zasedáních v Praze dne 12. a 26. 5. 1992 (s. 61)
Josef Trna: Perspektivy výuky fyziky a problém motivace (s. 67)
Michal Zeman: Podstata nového chápania výchovy a vzdelávania v prírodovednom úseku (s. 71)
Vratislav Čapek – Jaroslav Pátek: Výuka historie v dnešní škole (s. 75)
Systém přípravy učitelů doma i ve světě (s. 86)
Nepodceňujme vzdělávání a tvořivost učitelů. Doporučení Rady pedagogických věd ČR z 25. 6. 1992 (s. 86)
Stanislava Kučerová: Alma mater – a pedagogická fakulta v historickém pohledu (s. 93)
Josef Malach – Ivana Fialová: Východiska komparací systémů učitelské přípravy (s. 95)
Vladislav Labudek: Přístupy ke kvalitě vysokoškolské výuky (s. 101)
Josef Mrhač: O praktické přípravě budoucích učitelů (s. 104)
Josef Trna: Příprava učitelů fyziky (s. 107)
Hana Horká: Návrh systému ekologické přípravy budoucích učitelů základní školy na PdF MU v Brně (s. 111)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 116)
Eliška Walterová: Projekt rozvoje vzdělání: Amerika 2000 (s. 116)
Josef Trna: Fyzika a česká státní maturita ve světle francouzských zkušeností (s. 121)
Ludmila Kováčiková: K niektorým otázkam školských knižníc (s. 125)
Mojmír Vážanský: 41. mezinárodní pedagogické shromáždění v Salzburgu, 20.–24. 7. 1992 (s. 126)
Ze seminárních prací studentů učitelství (s. 129)
Jiří Němec: Na konci jeskyně (s. 129)
Ivana Balotová: Božena Hrejsová (s. 131)
Připravujeme se na sjezdy ČPdS při ČSAV a SPdS při SAV (s. 133)
Závěry z rozšířeného zasedání hlavního výboru ČPdS při ČSAV dne 26. 5. 1992 (s. 133)
Zprávy z poboček (s. 136)