Pedagogická orientace
číslo 4, 2002

Důležité odkazy:

Pedeutologická problematika (s. 3)

Váňová, M.: Učitelské vzdělávání v zemích EU (s. 3)
Prokop, J.: Učitelská kolegia – alternativní model přípravy polských učitelů (s. 9)
Bendl, S.: Feminizace školství a její pedagogické konsekvence (s. 19)
Prášilová, M., Tomanová, D.: Problematika připravenosti předškolních pedagogů na tvorbu školního programu (s. 36)

Nové modely učení, obsahu a formy (s. 44)

Bronkhorst, J.: Multimediální koncepce založené na vyváženém modelu učení (Příklady z Nizozemí) (s. 44)
Sudolská, M.: Geografické informačné systémy vo vyučovaní na stredných školách (s. 57)
Škoda, J., Doulík, P.: Uplatňování vybraných vzdělávacích postupů při výuce chemie na víceletých gymnáziích a jejich diagnostika (s. 66)
Mošnerová, R.: Domácí příprava ve vyučování německého jazyka nově (Pokus o aplikaci Gardnerovy teorie vícenásobné inteligence) (s. 73)
Ptáčková, Z.: Vztah mezi grafomotorickou napodobovací schopností a výkony v psaní (s. 85)

Sociální pedagogika (s. 91)

Staníček, P.: Geragogika jako legitimní pedagogická subdisciplína (s. 91)
Mühlpachr, P.: Geragog jako nová profese v procesu celoživotního vzdělávání (s. 96)

Diskuse (s. 102)

Choděra, R.: Několik poznámek k článku prof. V. Pařízka Pedagogické zákony (s. 102)
Jedličková, H.: Intelektuální trénink v  pregraduálním vzdělávání učitelů (s. 105)
Sova, M.: Některé možnosti individuálního nebo individualizovaného vzdělávání učitelů (s. 108)
Šrámek, R.: Jak dál v přípravném vzdělávání učitelů odborných předmětů (s. 110)

Zprávy (s. 113)

Profesor Vlastimil Pařízek (1930–2002) (Jiří Prokop) (s. 113)
Vzpomínka na PhDr. Miroslava Riedla (Bohumír Blížkovský) (s. 115)
Vedecká konferencia s medzinárodnou účasťou „Etika a etická výchova“ v školách na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave (Blanka Kudláčová) (s. 116)
Jaká byla Socialia 2002 (Monika Žumárová) (s. 118)

Recenze (s. 123)

Václav Příhoda a Stanislav Velinský a empirické myšlení v pedagogice (Josef Cach) (s. 121)
Kohoutek, R.: Poznávání a utváření osobnosti (Dana Linhartová) (s. 122)
Šikulová R., Müllerová, L.: Cvičebníce obecné didaktiky pro studenty učitelství (Jarmila Pipeková) (s. 125)
Durdiak, E.: Psychohygiena mladého člověka (Rudolf Kohoutek) (s. 126)
Mühlpachr, P., Staníček, P.: Geragogika pro speciální pedagogy (Miroslava Štréblová) (s. 126)
The State and the School. Some European Perspectives. Articles of the Symposium. (Karel Rýdl) (s. 127)
Studia paedagogica. Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity (Dana Knotová) (s. 129)