Důležité odkazy:
|
Komenského dílo k zamyšlení (s. 3)
S. Kučerová: J. A. Komenský a současná výchova k hodnotám (s. 3)
B. Blížkovský: Komenského univerzalismus, obecná teorie systémů a soudobá výchova (s. 7)
Z. Veselá: Komenského poselství dnešku (s. 11)
V. Spousta: Pomůže nám Jan Ámos? (s. 14)
J. Hroncová: Výchova detí v diele J. A. Komenského a aktualizácia jeho myšlienok v súčasnosti (s. 17)
E. Řehulka: K pojetí „duševního zdraví" v díle J. A. Komenského (s. 22)
V. Jůva: Muzeopedagogika a J. A. Komenský (s. 24)
F. Čapka: Kroftův obraz Komenského jako dějepisce (s. 25)
J. Sedlák: K významu komeniologických bibliografií (s. 29)
Návrhy na reformu u kulatého stolu – jak šel čas... (s. 31)
Záznam z diskuse (s. 31)
Rada pedagogických věd o školské reformě (s. 43)
Než udělá škola první krok (s. 49)
Polemický dovětek k diskusi o reformě (s. 51)
O vzdělávací a kulturní politice (s. 54)
Historia magistra vitae – vita magistra historiae (s. 56)
J. Cach: Ke vzniku České pedagogické společnosti v Brně v letech 1913 až 1918 (s. 56)
R. Šrámek: Příklad jednoho poučení z minulosti pro naši přítomnost (s. 58)
Za lepší přípravu učitelů (s. 62)
H. Mukařovská: Proměny role učitele, efektivity, prestiže a odměňování jeho práce ve světových trendech (s. 62)
S. Střelec: Stanou se učitelé opět vychovateli svých žáků? (s. 70)
V. Švec: Jak dál v pedagogicko-psychologickém vzdělávání vysokoškolských učitelů (s. 74)
K. Goulliová: Demokracie ve škole (s. 76)
R. Jurdin: Obrana pedagogiky (s. 79)
Starosti základních a středních škol (s. 82)
Zpráva z Otaslavic, 2. března 1992 (s. 82)
Stanovisko odborové organizace při ZŠ Raškovice (s. 82)
Prohlášení k návrhu nařízení vlády ČR o míře vyučovací povinnosti (s. 83)
Zemská rada odborového svazu pracovníků školství Moravy a Slezska (s. 83)
Nespravedlivé platové třídy (s. 83)
K transformaci učňovského školství (s. 86)
V. Klimeš: Střední odborná učiliště (s. 86)
Nadace učňovského školství (s. 89)
Anketa (s. 92)
Zprávy (s. 96)
Nová pedagogická korporace, Rada pedagogických věd (s. 96)
Připravujeme sjezdy ČPdS při ČSAV a SPdS při SAV (s. 98)
Hlavní funkce a adresy ČPdS při ČSAV (s. 99)
Přihláška do České pedagogické společnosti při ČSAV (s. 103)
Kongres: „Československo, Evropa a svět – věda a umění v mezinárodních
souvislostech" (s. 104)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 105)
S. Kučerová: Nebezpečí nedovzdělanosti (s. 105)
F. Pospíšil: Kulturní hodnocení (Sylabus) (s. 111)
J. Krajčovičová: Významná konference v Trnavě... (s. 113)
Novinky na knižním trhu (s. 115)
Blížkovský, B.: Systémová pedagogika (s. 115)
Výsledky ankety (s. 117)
Z ohlasů 1. polistopadové konference ČPdS při ČSAV a SPdS při SAV (s. 119)
Z. Pokorný: V Brně aktuálně i perspektivně o školství (s. 119)
Autoři čísla (s. 125)
|