Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 3, 1999
Důležité odkazy:

Učitel a jeho profesní příprava (s. 2)

Taylor, W., Draper, J.: Kariéra a zaměstnání učitele – učitelé absolventi a nesouvislé zaměstnání (s. 2)
Urbánek, P.: K problematice integrace praktické přípravy budoucích učitelů (s. 11)
Rambousek, V., Mošna, F.: Informační výchova jako aktuální dimenze přípravy učitelů (s. 17)
Novotná, J.: Učitel v roli žáka – součást profesní přípravy učitele (s. 28)
Hroncová, J.: Súčasné problémy učiteľskej profesie na Slovensku (s. 33)

Sociální aspekty výchovy (s. 40)

Hroncová, J.: Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce ako vedných disciplín a učebných odborov (s. 40)
Klimeková, A.: Sociálna realita a problém výchovy mladého človeka (Filozoficko-etické aspekty humanizácie výchovy a vzdelávania) (s. 48)
Mühlpachr, P.: Patologické závislosti u dětí a mladistvých (II. část) (s. 53)

Kurikulum a jeho projektování (s. 69)

Tomanová, D.: Dovednost projektovat program pro determinovanou uživatelskou skupinu (s. 69)

Celoživotní vzdělávání (s. 79)

Pospíšil, O.: Nad dynamikou změn celoživotního edukačního systému (s. 79)

Ze zahraničí (s. 90)

Prokop, J.: Reforma polského školství – „Polské vzdělávání 21. století“ (s. 90)
Panko, G.: Nové cesty ve vyučování dějepisu a občanské výchovy (s. 104)

Poradenská služba (s. 109)

Hřebíček, L.: Potíže mladistvých se směrovými volbami školských cest (s. 109)
Činnost vysokoškolské psychologické poradny na Pedagogické fakultě JU (Marie Vondrysová) (s. 116)

Recenze (s. 118)

Člověk a město – problém identity (Pavlína Ďurišová) (s. 118)
Tom, E. Lambert: Jak účinně ovlivňovat druhé. Ovlivňování lidí jako manažerská dovednost (Radomír Saliger) (s. 120)
Richard Jedlička, Jaroslav Koťa: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (Josef Cach) (s. 122)
Rozvoj osobnosti ako pedagogický problém (Anna Klimeková) (s. 123)

Zprávy (s. 126)

Fórum 2000 v r. 1998 (Miluše Kubíčková) (s. 126)