Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 3, 2000
Důležité odkazy:

Přehledové studie (s. 2)

Pehnke, A. E.: Kritická bilance transformačního procesu v německé pedagogice (s. 2)
Mlčák, Z.: K teoretickému paradigmatu psychické zátěže učitelů (s. 12)
Hofbauer, B.: K současnému modelu zhodnocování volného času dětí a mládeže v České republice – cesta za pedagogikou volného času (s. 25)
Gondová, M.: Hodnotenie ako základná kategória pedagogickej diagnostiky – s aplikáciou na školskú prax (s. 35)

Výzkumná sdělení (s. 43)

Seebauer, R.: „Evropa ve výuce“ – „Výuka v Evropě“ (Empirická studie snažící se zdůvodnit obor „evropská pedagogika“ v přípravě učitelů v Evropě) (s. 43)
Bendl, S.: Kázeň na sídlištních školách (s. 54)
Němec, J.: Poznámky k tvořivosti žáků druhého stupně (s. 65)
Potočárová, M., Krankus, M.: Výzkum vzorců reakcí (Reaction Pattern Research, RPR-S) na Slovensku (s. 79)

Zkušenosti ze škol (s. 84)

Jedličková, H.: „Kejbaly I“ – středisko pro environmentální vzdělávání a výchovu v terénu (s. 84)
Hájková, J.: Nulté ročníky jako alternativní řešení školní nezralosti po zahájení školní docházky (s. 88)
Hájková, J.: Asistent ve výuce – pomoc málotřídním školám (s. 90)
Vavrdová, A.: Švédská škola jako zdroj inspirace pro české školství? (Poznatky a zkušenosti ze studijního pobytu ve Švédsku) (s. 92)

Historické okénko (s. 96)

Staletá jubilea v pedagogice (Z Ciprova Lexikonu pedagogů) (Miroslav Cipro) (s. 96)
Cach, J.: Rozumíme pojmu „reformní pedagogika“? (s. 103)

Zprávy (s. 108)

Ohlédnutí za sjezdem učitelů (Jiří Havel) (s. 108)
Zpráva o konání VII. semináře o Úmluvě o právech dítěte (Jiří Haškovec) (s. 114)

Recenze (s. 118)

Kraus, B. Sociální aspekty výchovy (Jiří Semrád) (s. 118)
Okon, W. Portréty polských pedagogů (Vladislava Heřmanová) (s. 119)
Auger Lucien: Strach, obavy a jejich překonávání (Dita Janderková) (s. 121)
Človek a problémy etiky a etickej výchovy (Karin Miklášová) (s. 122)
Eva Rheinwaldová: Jak vychovat šťastné dítě (Ivana Knausová) (s. 124)
Informatorium (nejen) o právech dítěte (Libor Pecha) (s. 125)