Důležité odkazy:
|
Úvodem (s. 3)
S. Kučerová: Cíle a hodnoty výchovy (s. 4)
Komenského dílo k zamyšlení (s. 8)
L. Blatný: Z ohlasů díla J. A. Komenského v našich zemích (s. 8)
V. Blaško: Podile slovenských pedagógov na realizácii myšlienok J. A. Komenského na Slovensku (s. 16)
J. Dargová: Výchova aktívneho vzťahu žiakov k prírode v pedagogickom odkaze J. A. Komenského (s. 20)
O. Settari: Podněty J. A. Komenského pro soudobou hudební výchovu (s. 22)
I. Komarinec: Aktuálnosť odkazu J. A. Komenského k príprave rodičov na výchove detí v rodině (s. 25)
M. Podhájecká: Odkaz J. A. Komenského z hľadiska súčasnej rozumovej výchovy detí predškolského veku (s. 28)
Aktualita (s. 31)
F. Pospíšil: Výstava soudobé kultury a kulturní hodnocení ve výchově a vzdělávání (s. 31)
Za novou podobu školy a školství (s. 32)
H. Hudcová: Reforma a makromodel školské soustavy (s. 32)
M. Havlínová: Liberalizace školské politiky a vnitřní transformace školy (s. 34)
P. Denková, S. Doškařová, H. Odehnalová, P. Rychlíková, E.
Šafránková: J. A. Komenský a mateřská škola dnes (s. 38)
D. Janečková: K reformě základního školství (s. 40)
M. Píššová: K niektorým otázkam vnútornej reformy ZŠ so zreteľom na počiatočné vzdelávanie (s. 41)
B. Šupšáková: Niektoré možnosti zvyšovania účinnosti vyučovania na 1. stupni základnej školy (s. 44)
H. Lelková: K otázkám reformy obsahu všeobecného vzdělání (s. 46)
V. Spilková: Vybrané problémy reformy základní školy (s. 48)
Ľ. Hrdina: K niektorým otázkam koncepcie základnej deväťročnej školy (s. 51)
M. Škrabal, S. Škramovská: Problémy diferenciace 2. stupně základní školy (s. 56)
I. Švanda: Koncepce odborného školství a její determinanty (s. 61)
J. Coufalík: K reformě odborného školství (s. 64)
H. Mukařovská: Kvalita a efektivita práce učitelů jako problém školské reformy ve světových trendech i u nás (s. 66)
Jak připravit dobrého učitele (s. 70)
Učitelské vzdělání a univerzita. Úryvek z aktuální monografie Chrudoše Vorlíčka (s. 70)
J. Janás – V. Pařízek: Výměna názorů k obsahu vzdělání (s. 71)
K. Santlerová: Pedagogická praxe očima studentů 3. ročníku učitelství 1. stupně (s. 73)
Anketa k Roku výchovy a vzdělávání (s. 75)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 76)
Zprava o činnosti ČPdS při ČSAV za rok 1991 (s. 76)
B. Blížkovský a kol.: Další vzdělávání, sebevzdělávání a rozvíjení tvořivosti učitelů a ostatních pedagogických pracovníků (s. 79)
L. Pecha: Detabuizovaný Makarenko (s. 102)
Autoři čísla (s. 116)
|