Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 2, 1999
Důležité odkazy:

Učitel a jeho profesní příprava (s. 2)

Lorentzen, S.: Univerzity jako instituce připravující budoucí učitele – nové požadavky a nová řešení (s. 2)
George, R., Clay, J.: Formování učitelů pro budoucnost: „vysoký status, vysoké standardy“ (s. 6)
Conle, C.: Vyprávěcí kurikulum v učitelské přípravě (s. 16)
Horák, J., Kratochvíl, M.: Předpoklady k učitelské profesi (Výzkumné šetření na Pedagogické, Strojní a Textilní fakultě TU v Liberci) (s. 26)

Školský management (s. 31)

Konečný, J., Obst, O., Prášilová, M.: Analýza profesionálních činností vedoucích pedagogických pracovníků (Zpráva o provedeném výzkumu) (s. 31)
Suchora-Olech, A.: Kompetence lídra – nový rozměr učitelské profese (s. 49)

Sociální aspekty výchovy (s. 59)

Klimeková, A.: K niektorým filozofickým problémom etiky a morálky (s. 59)
Mühlpachr, P.: Patologické závislosti u dětí a mladistvých (I. část) (s. 69)
Horká, H.: K problematice ekosociálního pohledu na výchovu (s. 80)

Z praxe škol (s. 88)

Kozlík, J.: Co důležitého pro praxi jsem ve školách postřehl (s. 88)
Greger, D.: Obtížnost textů učebnic českého jazyka pro 2. ročník ZŠ (s. 96)

Diskuse (s. 100)

Kučerová, S.: Chybná východiska a mylné předpoklady antipedagogiky (s. 100)

Recenze (s. 106)

Kohoutek, R.: Osobnost a sebepoznávání studentů (Alena Šafrová) (s. 106)
Vališová, A.: Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli (Jiří Vacek) (s. 109)
Nové přístupy k metodologii empirického výzkumu (Jan Sup) (s. 112)
Pecha, L: Krutá poéma (Makarenko, jak ho neznáme) (Otto Obst) (s. 116)
Autorský komentář ke knize Krutá poéma. Makarenko – jak ho neznáme (Libor Pecha) (s. 117)
Miroslav Cipro: Pedagogika a společnost (Vladimír Jůva st.) (s. 119)

Ze života ČPdS (s. 122)

Senior klub ČPdS (s. 122)
Prof. PhDr. Bohumír Blížkovský, CSc., jubilantem (Milena Kurelová) (s. 124)
Zastavení u pana docenta Kozlíka (Oldřich Pospíšil) (s. 126)
Témata panelových diskusí pobočky Brno (Vladimír Spousta) (s. 127)