Pedagogická orientace
číslo 2, 2004
Důležité odkazy:

K aktuálnímu stavu výchovy a vzdělávání (s. 2)

Blížkovský, B.: Ze života reformátorů (s. 2)

Učitelé a žáci (s. 12)

Štětovská, I.: Změny v roli učitele – nové akcenty v přípravě pro profesi (s. 12)
Králová, D., Juklová, K.: Doplňující pedagogické studium z perspektivy odborných pedagogických kompetencí a psychologických studijních textů (s. 18)
Oravcová, J.: Sociálne a interpersonálne črty osobnosti budúcich učiteľov (s. 28)
Krátká, A.: Má etická výchova budoucnost i v českých školách? (s. 39)
Mazur, J.: Hodnoty v životě mládeže v průmyslovém městě (s. 45)
Žaloudíková, I.: Informovanost žáků, studentů a učitelů o hlavních zdravotních rizicích jako součást výchovy ke zdraví na ZŠ (s. 50)
Chupáč, A.: Projekt ve výuce chemie jako způsob realizace osobnosti žáka na základní škole (s. 58)

K didaktické problematice (s. 66)

Prokop, P.: Možnosti párového vyučování v praxi (s. 66)
Janík, Z.: Interkulturní výcvik a etnopedagogika v praxi (Projekt „Argonauts of Europe“ na katedře anglického jazyka a literatury) (s. 79)

K sociální problematice (s. 85)

Mühlpachr, P.: Sociálně etický rozměr informatické společnosti (s. 85)
Zawada, A.: Preventivní aktivity polských škol v oblasti závislostí (s. 90)

Historické okénko (s. 98)

Morkes, F.: Pedagogický přínos novodobých olympijských her (s. 98)
Švandová, B.: Příspěvek významné osobnosti (Lubor Velecký, filosof, učitel, vlastenec a dobrý člověk) (s. 105)
K čemu vzdělání? (Lubor Velecký) (s. 107)

Zprávy a informace (s. 109)

Významné životní jubileum univerzitního profesora PhDr. Bohumíra Blížkovského, CSc. (Hana Horká, Jan Šťáva) (s. 109)
Neměli bychom obnovit Radu pedagogických věd? (Bohumír Blížkovský) (s. 111)
Seminář Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů (Kateřina Vlčková) (s. 113)
Šikana – naléhavý problém dnešní školy (Vladimíra Loukotová, Jitka Kropáčová) (s. 114)
Zpráva o mezinárodním makarenkologickém semináři (Jiří Haškovec) (s. 117)

Recenze (s. 120)

Pol, M., Rabušicová, M., a kol.: Grantové nabídky a české školy. (Dana Knotová) (s. 120)
Beneš, M., a kol.: Idea vzdělávání v současné společnosti. (Richard Vaněk) (s. 122)
Střelec, S. (ed.): Studie z teorie a metodiky výchovy. (Jiří Semrád) (s. 124)
Obdržálek, Z., Horváthová, K., a kol.: Organizácia a manažment školstva. (Ludvík Eger) (s. 126)