Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 2, 2002
Důležité odkazy:

Filozofie výchovy a vzdělávání (s. 2)

Kaščák, O.: Zmeny perspektív? (Rekontextualizácia pohľadov na výchovno-vzdelávací proces vplyvom radikálneho individuálneho konštruktivizmu a postmoderného sociálneho konštruktivizmu.) (s. 2)
Skalková, J.: Problém osmiletých gymnázií (Historické a teoretické souvislosti) (s. 26)

Změny ve vzdělávání učitelů (s. 44)

Spilková, V.: Současné proměny vzdělávání učitelů v zemích Evropské unie (s. 44)
Kohlberg, W. D.: Systémová mobilita jako teoretický vůdčí pojem pro vzdělávání učitelů v Evropě (s. 55)
Filová, H.: Osobnostní příprava budoucích učitelů primární školy (s. 63)
Valenta, J.: Možná východiska strukturace obsahu kursů osobnostního a sociálního rozvoje budoucích (i stávajících) učitelů (s. 69)
Kováčiková, D.: Dejiny školstva a pedagogiky ako súčasť profesionálnej prípravy učiteľa a vychovávateľa (s. 86)
Musil, J.: Vědní disciplíny a školské předměty (s. 90)

Výzkumná sdělení (s. 92)

Navrátil, S., Mattioli, J.: Školní podmínky pro přístup žáků k učivu jako k instrumentu řešení životních problémů (s. 92)
Knausová, I.: Ověření platnosti Bernsteinovy teorie jazykové socializace v českém prostředí (s. 99)
Čech, T.: Efektivní využívání volného času jako součást životního stylu dětí v postmoderní společnosti (s. 108)
Šrámek, R.: Vnitřní proměna školy a rozvoj pedagogické diagnostiky (s. 114)

Diskuse (s. 116)

Blížkovský, B.: Dočká se ČR vzdělávání učitelů pro dobře se učící společnost? (s. 116)

Z praxe škol (s. 122)

Co mi dala a vzala praxe na VOŠS (Jiřina Dousková) (s. 122)

Ze života ČPdS (s. 124)

Několik slov k životnímu výročí Doc. PhDr. Zdenky Veselé, CSc. (Vladimír Jůva, sen.) (s. 124)
Vzpomínka překladatele na doc. PhDr. Libora Pechu, CSc. (Andrej Pavlov) (s. 125)

Recenze (s. 127)

Müllerová, L. Řízení kurikula (Břetislav Voženílek) (s. 127)
Černíková, V., Makariusová, V., Sedláček, V. Sociální ochrana (Pavel Mühlpachr) (s. 129)