Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 2, 2000
Důležité odkazy:

K filozofii výchovy a vzdělání (s. 3)

Kubíčková, M.: Vzdělávání pro umění být (s. 3)
Křivánek, Z.: Kde hledat východiska antipedagogiky? (s. 13)

Výzkumná sdělení (s. 20)

Lokšová, I.: Aktuálne problémy pedagogického výskumu (s. 20)
Balharová, J., Kukla, L.: Co znamená ELSPAC? (s. 25)

Proměny učitele, žáka a školy (s. 35)

Vašutová, J.: Vysokoškolští učitelé v přípravném vzdělávání učitelů (s. 35)
Dvořáček, J.: Význam etických hledisek v procesu vyučování odborných ekonomických předmětů (s. 44)
Vašátková, D.: Stresové faktory v životě studentů učitelství 1. stupně ZŠ (s. 53)
Musilová, M.: Výběrové šetření zaměřené na hodnocení učitele ředitelem školy v současné pedagogické praxi (s. 60)
Jílková, O., Vondrysová, M.: Inovace pregraduálního a koncepce postgraduálního studia psychologie pro učitele na PF JU v Českých Budějovicích (s. 68)
Píšová, M., Černá, M.: Integrace profesní přípravy učitelů cizích jazyků (s. 73)
Choděra, R.: Efektivnost ve výuce cizích jazyků (východiska řešení) (s. 80)
Dobrovolská, M.: Utváření dovedností studentů v profesionálních praktikách (s. 83)
Manniová, J.: K problémom realizácie obsahu vzdelávania a výchovy na 1. stupni ZŠ (s. 86)

Vzdělávání dospělých (s. 91)

Janderková, D.: Pedagogicko-psychologické zvláštnosti vzdělávání dospělých (s. 91)
Vomáčková, H.: Několik poznámek k problematice výuky Vysokoškolského managementu v České republice (s. 97)

Poradenství (s. 103)

Cpinová, S.: Dvě kazuistiky (s. 103)

Zprávy (s. 107)

Možnosti pedagogického vzdělávání vysokoškolských učitelů-inženýrů (Irma Kopáčková) (s. 107)
Činnost vysokoškolské psychologické poradny na PF JU (Marie Vondrysová) (s. 109)
Príprava učiteľov pre 21. storočie (Jolana Hroncová) (s. 111)
Zpráva z mezinárodní konference Sociália '99 (Lenka Hloušková) (s. 112)
V roce 2001 Evropa slaví Evropský rok jazyků (Informace MŠMT) (s. 113)

Recenze (s. 114)

Grecmanová, H., Holoušová, D., Urbanovská, E., Bůžek, A. Obecná pedagogika II. (Petr Koluch) (s. 114)
Petrová, A. Tvořivost v teorii a praxi (Břetislav Voženílek) (s. 114)
Podgórecki, J. Jak se lépe dorozumíme. (Vladimír Krejčí) (s. 116)
Rheinwaldová, E. Novodobá péče o seniory (Ivana Knausová) (s. 117)
Balvín, J. a kol. Romové a zvláštní školy (Marie Bednaříková) (s. 119)
Střelec, S. a kol. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I (Jiří Semrád) (s. 121)

Dokumenty (s. 123)

Otevřený dopis poslancům, senátorům i občanům České republiky o nynějším stavu a podmínkách výuky dějepisu (ASUD) (s. 123)