Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 2, 1992
Důležité odkazy: Komenského dílo k zamyšlení (s. 3)
J. Skalková: Pedagogické principy Komenského a současné pojetí vzdělání a výchovy (s. 3)
J. Kumpera: Komenský, Anglie a Hartlibův archív v Sheffieldu (s. 9)
E. Vonková: Komenský, Cartesius a dnešek (s. 12)
M. Marečková: Historicismus Komenského jako faktor universální nápravy věcí (s. 14)
J. Měřínská: Komenský jako inspirátor učitelů dějepisu na základní škole (s. 18)
E. Turanská: Aktuálnosť Komenského myšlienok o knihách (s. 22)
J. Vaculík: Komenský a české minoritní školy v zahraničí (s. 26)
Za novou podobu školy a školství (s. 29)
J. Kotásek: Problémy reformy vzdělávací soustavy ve světě a u nás (s. 29)
V. Pařízek: Vzdělání a věda (s. 36)
Historia – magistra vitae (s. 41)
R. Váňová: Několik pohledů do historie české počáteční školy (s. 41)
J. Valenta: Historické paralely současné reformy střední školy (s. 46)
Jak připravit dobrého učitele (s. 49)
Z. Jesenská: Zpráva o jednání a závěrech sekce Problémy učitelů a kontinuální gradace tvůrčí profesionality pedagogických pracovníků (s. 49)
H. Kasíková: Zaměření a obsah pedagogiky v učitelském studiu (s. 51)
J. Varga: Pedagogická spôsobnosť a metódy jej zisťovania (s. 53)
O. Šimoník: Učitelská způsobilost a pedagogická praxe studentů (s. 56)
J. Dvořáček: K významu pedagogické praxe v přípravě učitelů (s. 58)
M. Černotová: Príprava budúcich učiteľov – stály problém nášho školstva (s. 61)
B. Jiřincová: K některých problémům přípravy budoucích učitelů (s. 64)
H. Vyskočilová: Ke koncepci studia učitelů počátečního stupně ZŠ v celoživotním rozměru (s. 67)
Ľ. Višňovský: K systému pedagogicko-profesijnej orientácie v príprava učiteľov (s. 70)
P. Masarík: Vplyv pedagogickej zložky na formovanie osobnosti budúceho učiteľa (s. 71)
V. Kováčová: Perspektívy bakalárskeho štúdia na pedagogických fakultách (s. 75)
M. Krystoň: K niektorým otázkam problematiky začínajúcich učiteľov (s. 77)
J. Řezáč: První zkušenosti z interakčních cvičení v rámci profesionálních praktik na PdF MU (s. 79)
M. Vážanský: Výchova k osobní zdatnosti (s. 82)
M. Stojan: Informatika a výuková technologie v systému přípravy na učitelské povolání (s. 85)
V. Jůva: Muzeopedagogika v přípravě učitelů (s. 86)
S. Střelec: Náměty z teorie mravní výchovy v profesionálním výcviku studentů učitelství (s. 89)
Naše nynější krize (s. 93)
E. Walterová: Současný stav a perspektivní funkce srovnávací pedagogiky v ČSFR (s. 93)
H. Janus: Pedagogické vedy a prostriedky masovej komunikácie na prahu tretieho tisícročia (s. 95)
H. Kubátová: Výzkumné činnosti v odborném školství (s. 98)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 101)
S. Kučerová: Idea pedagogické fakulty (s. 101)
B. Blížkovský a kol.: Problémy a pespektivy učitelského vzdělávání (s. 107)
V. Spousta: Pedagogické a psychologické disciplíny v socioprofesní přípravě studentů (s. 114)
Autoři čísla (s. 120)