Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 1, 1999
Důležité odkazy:

Stati (s. 3)

Prokop, J.: Schoenbeckova postpedagogika (s. 3)
Syřiště, I.: Potřebuje postmodernismus výchovné ideály? (s. 19)
Žilínek, M.: Pedagogicko-axiologická reflexia mravných hodnôt a mravný rozvoj osobnosti (s. 29)
Blížkovský, B.: Vzdělanost versus nevzdělanost (s. 37)
Nezvalová, D.: Moduly v celoživotním vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků (s. 42)
Brockmeyerová-Fenclová, J., Kotásek, J.: Oprávněnost přírodovědné komponenty vzdělání v současném světě (s. 58)
Válková, J.: Společenskovědní učení v primárním a nižším sekundárním vzdělávání – srovnání českého a amerického zamýšleného kurikula (s. 69)

Zkušenosti z praxe (s. 86)

Kozlík, J.: Hospitace – zdroj poučení a inspirace pro praxi i teorii (s. 86)
Havelka, P.: Asistentská praxe studentů učitelství (s. 94)
Gulová, L.: Vychovatel v systému vysokoškolského vzdělávání pedagogických pracovníků (s. 96)
Klapal, V.: Pedagogická praxe – zpětná vazba pro její přípravu (s. 102)

Historie a dnešek (s. 107)

Cipro, M.: K pedagogickým výročím konce století a tisíciletí (s. 107)

Poradenská služba (s. 112)

Šafrová, A.: Jak se žije dyslektikům (s. 112)

Výročí (s. 118)

Dobrovolné doznání profesora Josefa Maňáka (Vladimír Spousta) (s. 118)
Wincenty Okon; se dožil 85 let (Miroslav Cipro) (s. 123)

Recenze (s. 125)

Susan Kerrová: Dítě se speciálními potřebami. (Dita Janderková) (s. 125)
Vašutová, J. a kol.: Kapitoly z pedagogiky. (Břetislav Voženílek) (s. 128)
Jiří Semrád a kol.: Kapitoly z profesní pedagogiky. (Věra Cedrychová) (s. 131)
Jaroslav Kozlík a kol.: Směřování k základní škole zítřka. (Jiří Sedlák) (s. 132)
Yves Bertrand: Soudobé teorie vzdělávání. (Josef Cach) (s. 133)

Dokumenty (s. 136)

Česká sekce DCI – Sdružení zastánců dětských práv České republiky se představuje (s. 136)