Důležité odkazy:
|
Bohumír Blížkovský: Ze Zprávy examinátorů OECD o vzdělávacím systému ČR (s. 4)
Bohumír Blížkovský: Jde o kvalitu naší vzdělanosti i o obecný přístup k ní (s. 21)
Antonín Dostál: K tradici a perspektivám české školy (s. 23)
Rudolf Buchta: Examinátoři OECD byli kritičtí (s. 25)
Rudolf Buchta: Humanizace výchovně vzdělávací soustavy (s. 26)
Profesionální výcvik učitelů (s. 33)
Josef Maňák: Příprava učitelů na vedení žáků k samostatnosti a tvořivosti (s. 33)
Pavel Vacek: Autodiagnostika učitele (s. 37)
Jan Kocourek: Změny trendů interakčního cítění studentů (s. 43)
Zdeněk Mlčák: Ideální interpersonální chování učitele (s. 48)
Libor Hlaváček: Verbální a nonverbální komunikace učitele vojenské vysoké školy (s. 54)
Marie Solárová: Zdokonalování verbálního projevu budoucích učitelů chemie (s. 56)
Josef Trna: Dovednost učitele motivovat žáka (s. 58)
Bohumíra Fabiánková: Rozvoj tvořivosti studentů v předmětu didaktika prvouky (s. 63)
Miloslava Machalová, Miroslava Novotná: Motivační funkce mikrovyučování v přípravě učitelů vlastivědy (s. 64)
Marie Dobrovolská: Profesionální praktikum jako pokus o syntézu přípravy učitelů 1. stupně ZŠ (s. 66)
Jiří Rybička: Význam schopnosti využívat výpočetní techniku v práci učitele (s. 68)
Jan Šťáva: Pojetí přípravy učitele a požadavky školské praxe (s. 75)
Přípravné učitelské vzdělávání včetně historického aspektu
pedeutologie (s. 78)
Zdenka Veselá: Jak se vzdělávali středoškolští učitelé (s. 78)
Soňa Kompoltová: Návrhy na vzdelávanie učiteľov národných škôl v prvej Československej republike (s. 89)
Drahomíra Holoušová – Alena Nelešovská: Rozvíjení tvořivosti budoucích učitelů v oblasti vědeckovýzkumné práce (s. 94)
Hana Horká: K ekologické výchově budoucích učitelů (s. 97)
Jaroslav Řezáč: K pedagogicko-psychologické přípravě učitele (s. 99)
Irena Lokšová: Perspektívy nových výchovných predmetov v školskom systéme (s. 103)
Zdeněk Rozum: Limity a problémy přípravy na učitelskou profesi (s. 110)
Helena Grecmanová, Eva Urbanovská: EFFE projekt inovovaného učitelského vzdělávání (s. 113)
Alena Schauerová: Tradiční kultura v přípravě budoucích učitelů (s. 117)
Stanislav Střelec: Teorie a praxe rodinné výchovy ve studiu učitelství (s. 120)
Celoživotní profesní růst (s. 125)
Oldřich Šimoník: Vztah učitelů k některým pedagogickým inovacím (s. 125)
Otto Obst: Distanční vzdělávání v přípravě učitelů (s. 126)
Martin Žilínek: Prosociáľnosť v profesnom statuse učiteľa (s. 130)
Tomáš Hála: Vliv subjektivity učitele na hodnocení testů (s. 135)
Specifické pedagogické profese a specializace (s. 143)
Iveta Bednaříková: Vysokoškolský učitel a jeho pedagogická kompetence (s. 143)
Břetislav Voženílek: Příprava uchazeče o místo ředitele základní školy na konkurzní řízení (s. 147)
Emília Kratochvílová: Výchova vo voľnom čase žiakov – súčasť práce školy a prípravy učiteľov (s. 148)
Mojmír Vážanský: K přípravě pedagogů volného času (s. 153)
Jarmila Faltýsková, Dana Knotová: Volný čas a sociální pedagogika (s. 156)
Diskusní příspěvky polských kolegů (s. 158)
Maria Jablonska: Nové možnosti a povinnosti učitele (s. 158)
Krystyna Ferenz: Role učitele v procesu kulturní výchovy (s. 161)
Wiktor Zlobicki: Učitel a architektura školy (s. 166)
Závěry ze sekcí (s. 172)
Přílohy a dokumenty (s. 175)
František Hýbl: Dědictví Komenského (s. 175)
Hana Horká: O semináři „Tvořivost v práci učitele
a žáka“ (s. 182)
Nabídka knižních novinek (s. 183)
Autoři čísla (s. 186)
|