Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 14, 1995
Důležité odkazy: Oznámení České pedagogické společnosti o přípravě konference k 50. výročí vysokoškolského vzdělávání učitelů (s. 3)
Za nové paradigma pedagogiky (s. 5)
Stanislava Kučerová: Hodnotová koncepce výchovy a vzdělávání (s. 5)
Stephan Sting: Aktuální koncepty vzdělávání v Německu: mezi individuálním sebevzděláváním a hledáním nového společného základu (s. 17)
Michael Göhlich: Systémové myšlení a pedagogické jednání (s. 24)
Anatoly Sirotenko: Problémy vzdělávání v multikulturním státu (s. 33)
Boris Kožuh: Rozvoj a dilemata metaanalýzy (s. 35)
Za školu "dobře spořádanou" (s. 40)
Výzva redakce k pokračování diskuse o vývoji, stavu a perspektivách výchovy a vzdělání v ČR (s. 40)
Vladimír Spousta: A znovu Komenský... aneb Co trápí naše učitele? (s. 43)
Rudolf Buchta: Projekt Reformní střední odborné školy (s. 49)
Květoslava Santlerová: Estetická výchova ve výuce psaní (s. 54)
Stanislav Střelec: K postavení rodiny mezi výchovnými činiteli (s. 61)
Vladimír Täubner: Sexuální výchova je součástí obecného výchovného projektu (s. 66)
Tomáš Hála, Jiří Rybička: Počítač a výuka (s. 74)
Dědictví Komenského (s. 84)
Dědictví Komenského. Informace a nabídka knižních titulů. F. Hýbl (s. 84)
Jan Skutil: Veškeré spisy J. A. Komenského a Archiv pro bádání o životě a spisech J. A. Komenského jako vyvrcholení činnosti Ústředního spolku jednot učitelských na Moravě (s. 88)
Ladislav Polášek: J. A. Komenský a moravští bratři (s. 94)
Recenze a glosy (s. 97)
H. Arendtová: Krize kultury. Rec. V. Vocelka (s. 97)
Oldřich Šimoník: Začínající učitel. Rec. J. Bazáliková (s. 104)
Sting, S., Wulf, Ch.: Education in a Period of Social Upheaval – Educational Theories and Concepts in Central Europe. Rec. J. Svobodová (s. 106)
Učebnice informatiky pro ZŠ. Rec. J. Rybička, T. Hála (s. 107)
Celotáborové hry. Rec. T. Hála (s. 113)
Bohumír Blížkovský: Antipedagogická "Pedagogika"? (s. 115)
Zprávy a projekty (s. 119)
Nabídka akcí poboček České pedagogické společnosti při AV ČR v roce 1995 (s. 119)
Traditio lampadis – předání pochodně. Studentské kolokvium, Krnov, únor 1994, S. Kučerová (s. 121)
"Teorie praxi a praxe v teorii". Celostátní seminář učitelských fakult. Brno-Šlapanice, únor 1995. J. Maňák (s. 122)
V Brně o sociální pedagogice. Seminář, leden 1995. D. Knotová (s. 124)
F. Pospíšil: Ideový záměr Výstavy soudobé kultury (s. 126)
Na pomoc studujícím (s. 131)
R. F. Hessong, Th. H. Weeks: Introduction to Education. New York, 1987. Kapitola "Filozofie výchovy v USA". Přel. V. Vocelka (s. 131)
Autoři čísla. Errata (s. 151)