Důležité odkazy:
|
Informace o sjezdu a konferenci ČPdS v Hradci Králové (s. 3)
Stanislava Kučerová: Pedagogové včera, dnes a zítra. Úvodem místo závěrem (s. 4)
Z úvodních referátů konference (s. 6)
Bohumír Blížkovský: Prvořadý význam profese, vzdělávání a tvořivosti učitelů (s. 6)
Sekce A – Učitel (s. 13)
Zpráva o jednání sekce UČITEL (s. 13)
Pavel Vacek: Učitel a školská reforma (s. 14)
Vladimír Spousta: K problematice socioprofesní přípravy učitelů (s. 19)
Vlastimil Švec: Ke vztahu pedagogické teorie a praxe v přípravě a dalším vzdělávání učitelů (s. 26)
Jarmila Faltýsková: Některé aspekty profesní přípravy učitelů (s. 32)
Ludmila Prokešová: Učitel 1. stupně základní školy na počátku své profesionální dráhy (s. 35)
Jan Melichar: Příprava učitelů 1. stupně základní školy pro výuku romských dětí (s. 38)
Josef Kittler: Profesionalita učitele a jeho společenská prestiž (s. 41)
Josef Halbych: Místo oborových didaktik v přípravě učitele (s. 45)
Rudolf Grepl: Pedagogika a didaktika na vysokých školách technických (z pohledu učitele matematiky) (s. 47)
Petr Franiok: K přípravě učitelů pro výchovu a vzdělávání handicapovaných žáků v běžných školských zařízeních (s. 50)
Břetislav Voženílek: Role ředitele základní školy v současných společenských podmínkách (s. 53)
František Štěpánek: Vztah pedagogického a ekonomického řízení školy v současnosti (s. 55)
Sekce B – Škola (s. 60)
Zpráva o jednání sekce ŠKOLA (s. 61)
František Morkes: Polistopadové školství – jeho kvantitativní rozvoj a diverzifikace (s. 62)
Jaroslav Müllner: Česká reforma vzdělávací soustavy v kontextu evropských realit a mezinárodních dokumentů (s. 72)
Blahoslav Kraus: Škola jako sociální instituce na konci 20. století (s. 75)
Renata Prokopová: Význam předškolní výchovy (s. 80)
Miroslav Kořínek: K problematice našich málotřídních škol (s. 83)
Alena Nelešovská: Zamyšlení nad projektem obecné školy (s. 85)
Zdeněk Kluiber: Rozvoj talentovaných studentů (s. 89)
Hana Kořínková-Zárubová: Problematika přechodu z jednotlivých typů a stupňů škol (s. 96)
Tomáš Jurčík: O diferenciaci školství (s. 102)
Josef Trna, Eva Trnová: Struktura motivů žáků při výběru povinně volitelných vyučovacích hodin fyziky na základní škole (s. 105)
Vladimíra Neužilová: Žák v dnešní škole (s. 111)
Sekce C – Pedagogika (s. 113)
Zpráva o jednání sekce PEDAGOGIKA (s. 113)
Jarmila Skalková: Pedagogika v kontextu postmoderního myšlení (s. 114)
Josef Cach: S optimismem i tváří v tvář krizi (s. 125)
Libor Hřebíček: Pedagogika a její společenská prospěšnost (s. 128)
Josef Maňák: Naše škola a pedagogika na přelomu tisíciletí (s. 134)
Mojmír Vážanský: Pedagogika volného času (s. 139)
Jiří Semrád: Profesní pedagogika ano či ne? (s. 144)
Vladimír Täubner: Sexuální pedagogika v systému pedagogických věd (s. 146)
Stanislav Střelec: Příprava na život v rodině jako vyučující předmět (s. 152)
Chrudoš Vorlíček: Budeme mít znovu učebnici pedagogiky? (s. 156)
Dokumentace sjezdu ČPdS (s. 161)
Bohumír Blížkovský: Krize pedagogiky a pedagogika krize (s. 161)
Zpráva výboru ČPdS (s. 162)
Závěry sjezdu ČPdS (s. 165)
Zpráva volební komise (s. 167)
Nové adresy (s. 169)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 171)
Josef Cach: Učitelské nakladatelství Dědictví Komenského před r. 1914 (s. 171)
Rudolf Grepl: Vývoj školního hodnocení žáků a studentů (s. 173)
František Pospíšil: Objevil jsem "I" (s. 180)
Josef Malach: Specializační studium řídících pracovníků ve školství – školský management – na Ostravské univerzitě (s. 181)
Tomáš Hála: Expedice EKO (s. 190)
Na pomoc studujícím (s. 191)
Christoph Wulf: Paradigmata vědy o výchově (s. 191)
Autoři čísla (s. 206)
|