Pedagogická orientace
číslo 1, 2005
Důležité odkazy:

České a finské školství (s. 2)

Průcha, J. České a finské výsledky vzdělávání: Komparace nálezů mezinárodní evaluace PISA (s. 2)
Mudrák, D. Státní politika rozvoje ICT ve školství ze srovnávacího hlediska (s. 10)

Škola očima učitelů a rodičů (s. 27)

Matýsková, D. Spolupráce rodiny a školy z pohledu rodičů a učitelů (s. 27)
Horváthová, K. Klíma školy (s. 37)
Mendecka, G. Rodiče, nebo učitel – spor o vedoucí roli ve výchově (s. 46)
Šmelová, E. Předškolní vzdělávání očima rodičovské veřejnosti (s. 52)

Vzdělávání učitelů (s. 58)

Lukášová, H. Skryté kurikulum a jeho rizika pro deprofesionalizaci pojetí přípravného vzdělávání učitelů (s. 58)
Hroncová, J., Hronec, M. K niektorým otázkam štandardov učiteľského vzdelávania v SR (s. 67)
Mrhač, J. Další profesní vzdělávání a některé současné problémy pedagogiky a školy (s. 75)
Marinková, H. Jedna z možných cest rozvoje dalšího vzdělávání (s. 81)

Otázky didaktiky (s. 89)

Trna, J. Nastává éra mezioborových didaktik? (s. 89)
Malíř, F. Non multa, sed multum? (Úvaha k problému učiva) (s. 98)

Zprávy a informace (s. 104)

Aktuálne otázky pedagogickej vedy v kontexte európskej dimenzie vzdelávania (Jolana Manniová) (s. 104)
Proměny pedagogiky (Marta Rybičková) (s. 106)
Péče o nejmenší děti od narození do tří let: výzva pro rodinu i komunitu (Milada Rabušicová) (s. 108)

Ze života ČPdS (s. 111)

Sjezd České pedagogické společnosti Praha, 4. února 2005 (Marta Rybičková) (s. 111)

Recenze (s. 113)

Kohnová, J. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. (Jan Průcha) (s. 113)
Od skúsenosti cez myšlienku k znalosti (Štefan Chudý) (s. 115)
Vališová, A., a kol. Autorita ve výchově. (Jolana Manniová) (s. 116)
Franiok, P. Kapitoly z teorie speciální pedagogiky. (Jaroslav Kysučan) (s. 118)
Plaňava, I. Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy – dovednosti – poruchy. (Nikola Moslerová) (s. 119)
Harald Ludwig (ed.) Montessori-Schulen und ihre Didaktik. (Karel Rýdl) (s. 122)