Logo ČPdS Pedagogická orientace
číslo 1, 1991
Důležité odkazy: Znovu na cestu (s. 3)
J. A. Komenský a přítomnost (s. 5)
Základní informace o konferenci (s. 5)
Pozdravné projevy (s. 7)
Jeho Magnificence, prof. PhDr. M. Jelínek, CSc., rektor MU v Brně, Úvodní slovo (s. 7)
Pozdravné projevy oficiálních hostů (s. 9)
Hlavní referáty (s. 11)
M. Hejný: Strategické zámery rozvoja malých škôl (s. 11)
B. Blížkovský: Demokracie, odbornost a výchova (s. 20)
J. Pastier: Postavenie učiteľa v demokratizácii výchovy a vzdelávania (s. 28)
Plénum sekce (s. 36)
Komenského dílo k zamyšlení (s. 37)
D. Čapková: Některé podněty Komenského Cultura universalis (s. 37)
J. Maňák: Omnia spontu fluant, absint violentia rebus (s. 43)
V. Krejčí: Podněty J. A. Komenského Všenápravy a Vševýchovy pro současné pedagogické vzdělávání učitelů (s. 49)
F. Hýbl: Učitelé, šiřitelé myšlenek J. A. Komenského (s. 54)
Za novou podobu školy a školství (s. 61)
Teze B. Uhra jako motto (s. 61)
J. Kotásek: Problémy reformy vzdělávací soustavy ve světě a u nás (s. 63)
J. Pelikán: Jak koncipovat vzdělávání (s. 64)
S. Kučerová: Alternativní školy (s. 69)
K. Rýdl: Integrovaná škola – cesto do budoucnosti? (s. 76)
Problém výchovy je problém člověka (s. 80)
S. Kučerová: Výchova hodnotami a k hodnotám (s. 80)
M. Zelina a M. Zelinová: Tri zlaté klúče tvorivosti (s. 85)
M. Kubíčková: „Ne mnoho věcí, ale nezbytných pro život“ (s. 92)
Svoboda není anarchie (s. 99)
Z. Obdržálek: Aktuálne problémy riadenia výchovy a vzdelávania (s. 99)
F. Bacík: J. A. Komenský a řízení a správa našich škol (s. 104)
H. Marinková: Profesionalizace řízení školství (s. 108)
Ľ. Bálint: Pedagogické aspekty samostatnosti škôl (s. 111)
J. Kotzberger: Pedagogické iniciativy a jejich možná úloha v procesu školské reformy (s. 114)
Naše nynější krize (s. 118)
J. Haškovec: České pedagogické myšlení poslední doby a sociální výchova (s. 118)
J. Průcha: Pedagogický výzkum v Československu – stav a potřeby (s. 121)
D. Šimek: Problém předmětu pedagogiky (s. 125)
S. Hubík: Výchova a vzdělávání v dnešní kulturologické perspektivě (s. 127)
V. Jochmann: Výchova dospělých – andragogika (s. 133)
Přílohy, projekty a dokumenty (s. 137)
Prvé expertízy českých a slovenských pedagogů ke školským reformám po 17. listopadu 1989 (s. 137)
B. Blížkovský a kol.: K nové kvalitě všeobeckého a odborného vzdělání (Problémy reformy základního a středního školství) (s. 137)
B. Blížkovský a kol.: K racionálnímu a demokratickému řízení výchovy a vzdělávání (s. 149)
Autoři čísla (s. 160)
Závěrečné slovo (s. 161)