Důležité odkazy:
|
Obsah sborníku
- Úvodní slovo (Zdenka Veselá), s. 7
Referáty v plénu, s. 10
- Filozofická východiska k reformě výchovy a školství v současném světě (Antonín Dostál), s. 10
- Vzdělávací politika ČR v mezinárodních souvislostech (Jiří Kotásek), s. 17
- Nepostrádáme širší diskuse k fundamentálním a prioritním problémům českého vzdělávacího systému? (Jarmila Skalková), s. 27
- Historické aspekty v transformaci školství (František Morkes), s. 35
- Hodnotová dimenze výchovy (Stanislava Kučerová), s. 45
- Tradice a výchova (Marie Řehořková), s. 50
- K transformaci českého vzdělávacího systému (Jaroslav Müllner), s. 55
- Co nám říkají výsledky z dotazníku pro rodiče k transformaci našeho školství (Milena Lvová), s. 61
- Úspěchy a prohry transformace našeho školství (Antonín Malach), s. 67
- Mezinárodní spolupráce v oblasti informací o výchově, vzdělávání a školství (Stanislava Brožová), s. 73
Sekce A: Problematika učitelů, s. 79
- Transformace školství a profesionalizace učitelství (Vladimír Krejčí), s. 79
- Některé proměny kurikula ve studiu učitelství (Milena Kurelová), s. 83
- K modelu začlenění romistiky do struktury přípravy učitelů (Jaroslav Balvín), s. 86
- Nástin přípravy řídících pracovníků ve školství (Břetislav Voženílek), s. 92
- Být učitelem? (Irena Bělohoubková), s. 100
- Některé aspekty tvorby kurikula z matematiky na vysokých školách technických v zahraničí a v České republice (Rudolf Grepl), s. 102
- Kooperace učitelů uměnovýchovných specializací (výsledky výzkumu) (Vladimír Spousta), s. 111
- Funkčnost studijních textů pedagogiky volného času. Volný čas jako výchovná hodnota (Jaroslav Telec), s. 125
- Zkušenost z mikrovyučování jako zdroj profesního růstu studentů v oborové didaktice (Miloslava Machalová), s. 130
- Několik poznámek k výuce profesionálních praktik v oboru učitelství pro 1. stupeň základní školy (Hana Horká), s. 136
- Základní dovednosti pro problémové vyučování a možnosti jejich rozvíjení (Petr Havelka), s. 139
- Poznatky z praxe ve zvláštních školách studentů učitelství 1. stupně základní školy (Petr Franiok), s. 143
- Jak vidí učitelé některé současné pedagogické problémy? (Vlastimil Švec – Jan Šťáva), s. 145
- Vliv subjektivity učitele na hodnocení testů. Část II – vliv typu otázek (Tomáš Hála), s. 150
- Sociální pedagogika a její studium na vysoké škole (Dana Knotová), s. 161
- Výchova pro volný čas – součást vzdělávacích aktivit (Mojmír Vážanský), s. 163
- K některým otázkám postgraduálního vzdělávání učitelů primárního stupně ZŠ (ve vztahu k transformaci našeho školství) (Ludmila Prokešová), s. 165
- Doktorandské studium technologie vzdělávání v ČR (Gabriel Švejda), s. 170
- Transformace vysokoškolského policejního vzdělávání (Některé aktuální problémy) (Jiří Semrád), s. 172
- Vojenské vysoké školy stále v roce nula? (Libor Hlaváček), s. 176
- Humanizace obsahu vzdělávání (Zdeněk Rozum), s. 180
Sekce B: Problematika žáka a školy, s. 184
- Tvořivý žák (Josef Maňák), s. 184
- Psychologické zřetele při utváření mravní stránky žáka aneb Aktivní zlo – pasivní dobro (Pavel Vacek), s. 190
- Jedna z cest jak vést děti ke svobodě, zodpovědnosti, samostatnosti a spolupráci (Marie Dobrovolská), s. 199
- Aktivita, samostatnost a tvořivost žáků z pohledu zkušeností reformní pedagogiky 20. a 30. let u nás (Bohumíra Fabiánková), s. 202
- Poznámka k tématu Přístupy k žákům a k rozvoji jejich osobnosti (Jarmila Svobodová), s. 205
- Některé z příčin komunikačních bariér mezi učitelem a žákem (František Štěpánek), s. 208
- Problémové metody výuky s podporou počítačové techniky (Josef Halbych), s. 213
- Determinanty modernizace vyučovacích metod (Oldřich Šimoník), s. 218
- Pojetí předmětu rodinná výchova v současné koncepci základního školství (Stanislav Střelec), s. 222
- Odpovědnost učitele mladších žáků za jejich další (zvláště rozumový) vývoj (Josef Kittler), s. 227
- Některé možnosti podpory odborných zájmů a samostatného studia literatury (Miroslav Sova), s. 234
- Projektové vyučování. Projekty na základní škole (Iva Kamke), s. 237
- Metodický balíček a zkušenosti s jeho využíváním ve výuce (Helena Bujnová – Jan Novotný), s. 242
- Přírodovědné dovednosti na základní škole (Josef Trna, Eva Trnová), s. 246
- K přípravě budoucího fyzika (Zdeněk Kluiber), s. 250
- Studijní výsledky dvoustupňového kurzu informatiky (Jiří Rybička), s. 253
- Výchova k podnikaniu žiakov povinného vzdelávania v britských školách (Ján Krištín), s. 258
- Demokratizace českého školství (Jan Šťáva), s. 265
- Ke směrům pohybu české školské soustavy (Libor Hřebíček), s. 267
- Škola a hodnotová orientace (Josef Horák), s. 272
- Základní škola pro romské děti v kontextu regionálního školství (Zdeněk Frélich), s. 277
- Možnosti a hranice současné školy (Josef Budiš, P. A. Colombo), s. 280
|